جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

نمک میوه چیست؟ + کاربرد و خواص آن

  • کد خبر: ۲۱۵۶۰۰
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
نمک میوه چیست؟ + کاربرد و خواص آن
با جایگزینی نمک میوه در انواع غذا ها و کیک ها به سلامت خود و مزه ی بهتر غذا کمک می کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، نمک میوه یک پودر به رنگ سفید است که پف و هوادهی در مواد غذایی به ویژه در کیک را افزایش می‍‌‍‌‎دهد. ترکیبات نمک میوه شامل جوش شیرین، جوهرلیمو، نشاسته، آرد گندم و پیروفسفات است. نمک میوه یا Sodium citrate را در کیک پزی می‌توان جایگزین بکینگ پودر برای هوادهی بهتر کرد. نمک میوه در کیک پزی کاربرد زیادی دارد و از جمله موادی است که در قنادی‌ها یافت می‌شود. استفاده از نمک میوه در کیک یزدی و مافین و سایر کیک‌های کوچک به منظور پف کردن بیشتر کیک بسیار رایج است.

نمک میوه چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به شیرینی‌پزی و قنادی علاقه‌مند باشید، حتما نام جوش شیرین و بیکینگ پودر را شنیده‌اید. این مواد برای حجیم کردن نان و کیک استفاده می‌شوند؛ به عبارت‌دیگر، پف‌دار کردن شیرینی و کیک‌ها به‌وسیله جوش شیرین و بیکینگ پودر قابل دست‌یابی است. از آن‌جایی که جوش شیرین باعث عوارض فراوانی از جمله پوکی استخوان، بالا رفتن فشار خون، آسیب به روده، زخم معده، کاهش جذب ویتامین و کم‌خونی می‌شود، بهتر است از ماده جایگزین آن یعنی نمک میوه استفاده شود.

خواص نمک میوه چیست؟

نمک میوه فقط در آشپزی یا در تهیه کیک کاربرد ندارد بلکه بیماری‌های زیادی با مصرف پودر نمک میوه درمان خواهد شد. از جمله فواید پودر نمک میوه باید موارد زیر را بیان کرد.

جوش‌های بدن را با مصرف نمک میوه، درمان کنید

آکنه یا جوش می‌تواند روی کلیه قسمت‌های بدن ما ایجاد شود. فرقی نمی‌کند در سنین نوجوانی باشید یا میان‌سالی! درهرصورت از روییدن جوش‌ها در امان نخواهید ماند. نمک میوه به‌دلیل داشتن عنصر روی، از بدن شما در برابر جوش‌ها محافظت می‌کند. اگر می‌خواهید صورت و بدنی عاری از آکنه داشته باشید، از سدیم سیترات به‌جای بکینیگ پودر در شیرینی‌های خود استفاده کنید.

رفع مشکلات روماتیسمی با نمک میوه

یکی از بیماری‌هایی که درمانی برای آن وجود ندارد، رماتیسم است! اما خبر خوب این است که با رعایت یک رژیم اصولی و خوردن مواد غذایی حاوی آهن و منیزیم، می‌توان این مشکل را کنترل کرد. نمک میوه نیز به دلیل داشتن این دو عنصر حیاتی بدن در کنار پتاسیم، باعث کم‌تر شدن مشکلات رماتیسمی می‌شود. اگر در منزل‌تان نان و کیک می‌پزید، به‌جای مصرف آمونیاک موجود در بیکینگ پودر، نمک میوه را استفاده کنید.

خنثی کردن اسید معده با نمک میوه

میزان اسیدیته معده باید در حد نرمال باشد! چنانچه اسید معده‌تان بیشتر از حد معمول ترشح می‌شود، باید از خوردن نان، کیک و شیرینی‌های کارخانه‌ای امتناع کنید. نمک میوه یکی از بهترین مواد برای پختن کیک و نان و خنثی کردن اسید معده است. پتاسیم و کلسیم موجود در نمک میوه، نه‌تن‌ها هیچ مشکلی برای معده شما به‌وجود نمی‌آورد، بلکه باعث بهبود و کنترل ترشح اسید معده نیز خواهد شد.

شیرینی‌های رژیمی برای مبتلایان به اضافه وزن

اگر از چاقی رنج می‌برید و به‌دنبال خوردن کیک و شیرینی رژیمی هستید، باید از نمک میوه به‌جای جوش شیرین استفاده کنید. همان‌طور که خواص نمک دریا برای لاغری قابل چشم‌پوشی نیست، سدیم نیترات نیز یکی دیگر از مواد مفید برای حذف اضافه وزن است. این ماده مغذی به‌دلیل نداشتن کالری، چربی و قند، یکی از بهترین حجیم‌کنندگان کیک و شیرینی است.

بهبود درد نقرس با نمک میوه

بیماری نقرس یکی از دردناک‌ترین مشکلاتی است که با خوردن سدیم نیترات قابل درمان است. وجود عنصر منیزیم در نمک میوه، باعث بهبود شرایط بیماران مبتلا به نقرس می‌شود. در کنار کلیه این خواص بی‌نظیر، از نمک میوه برای بهبود بیماری‌هایی نظیر وبا، سرماخوردگی، سردرد و اسهال نیز استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید یک سبک زندگی سالم داشته باشید، باید دکمه شروع آن را از آشپزخانه بزنید! به‌همین‌دلیل است که مصرف نمک میوه در پختن کیک، شیرینی و نان بسیار توصیه می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد نمک میوه چیست؟

افرادی که نمی‌دانند نمک میوه برای چیست، تمایلی نیز به خرید و استفاده آن ندارند! اما کسانی که به قنادی و شیرینی‌پزی علاقه‌مندند، این ماده شگفت‌انگیز را در سبد خرید خود قرار می‌دهند. در کنار هوادهی و پف‌دار کردن شیرینی و کیک، کاربرد‌های دیگری نیز برای نمک میوه دیده می‌شود. پخت بهتر مواد غذایی یکی از موارد استفاده سدیم سیترات است.

همچنین اگر می‌خواهید ترتیلای آرد برنج و گندم بپزید، با ریختن نمک میوه در هنگام تهیه خمیر، محصولی خوشمزه و دلپذیر تولید کنید. افرادی که علاقه بسیاری به پنکیک‌های حجیم و ترد دارند، بهتر است در مواد تشکیل‌دهنده آن به‌جای جوش شیرین از نمک میوه استفاده کنند. کیک یزدی که یکی از محبوب‌ترین کیک‌های ایرانی شناخته می‌شود، با استفاده از Sodium citrate طعمی لذیذ و ظاهری دلچسب خواهد داشت.

منبع: بلوسالت، دلگرم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->